TÜRKİYE KARADENİZ BÖLGESİ

Karadeniz den bir köy manzarası

Karadeniz den yol hikayeleri

Ordu Ulu Göl


Doğanını vahşi cazibesi Valla Kanyonu
"http://www.yeniresim.com/data/media/314/www.yeniresim.com_-_Konyon_Resimleri_-_Valla_Kanyonu.JPG" grafik dosyası hatalı olduğu için gösterilemiyor.

Karadeniz den bir başka görüntü Boztepe


Alanı Ve Nüfusu

Gerçek alanı olan 1651Km2 ile Türkiye topraklarının %18’ini kaplar. Alan bakımından 3. Büyüklükteki bölgemizdir. Bölge Doğu-Batı doğrultusunda 1400 Km, Kuzey-Güney doğrultusunda 100-200 Km ile bir şeride benzer. Nüfusu 2000 sayımına göre 8.4 milyondur. Nüfus yoğunluğu Km2’ye 59 kişidir. Bu Türkiye ortalamasının altındadır. Nufusu en yüksek olan il 1.324.137 toplam nufusuyla(2007 sayımı) Samsun ilidir.

Kuzey bölümü

Kızılırmak deltasının batı kenarından başlayıp Adapazarı ve Bilecik'in doğusuna kadar uzanır. Bölüm genel olarak dağlıktır. En gelişmiş şehri Kastamonu'dur. Orman ürünleri ve ormancılık önemli gelir kaynağıdır. Bolu ve Düzce çevresinde çok sayıda kereste fabrikası bulunmaktadır. Zonguldak çevresi maden çıkarımı, Ereğli-Karabük çevresi maden işletmeleri ile Türkiye ekonomisine önemli katkıda bulunur. Batı Karadeniz'in en önemli katkısı ise maden çıkarma ve işleme alanındadır. Bölgenin önemli şehirlerinden birisi olan Zonguldak'da giderek gelişimini sürdürmektedir. Bu bölümde yağışlar doğu bölümüne göre daha azdır. Çünkü burada ki dağlar,doğudakiler kadar yüksek değildir. Denize etkisi kesimlere kadar sokulabilmektedir.Bu durum,kıyı ile kesimler arasındaki iklim farklılıklarının belirgin olmamasına neden olmuştur.

Doğu Karadeniz ise Karadeniz'in en engebeli bölümüdür. En büyük şehri Trabzon'dur. En - yük 2. şehri Ordu, ondan sonra Giresun'dur. En küçük şehirleri Ardahan ve Bayburt'tur. Ayrıca Doğu Karsen biradeniz'de ova ve plato yoktur, ama dağların eteklerinde verimli tarım alanları bulunur. Kıyı kesimlerde Giresun ve Rize dağları uzanır. Dünyada da meşhur bir bölümdür. Vakfıkebir'de ekmek, Trabzon'da hamsi, Akçaabat'ta köfte, Ordu ve Giresun'dandık, Rize'de çay, Artvin'de bakır, Ardahan'da Atatürk silueti çok meşhurdur. Hatta Maçka'da Sümela Manastırı da meşhurdur. Bu manastırı binlerce turist ziyaret etmektedir.Karadeniz ayrıca çok güzel bir bölegedir...

Bölgedeki millî parklar

Bölge sınırları içinde üç ulusal park alanı yer almaktadır. Bunlar Trabzon ilindeki Maçka Altındere Milli Parkı ile Çankırı ilinin oldugu yörede bulunan Ilgaz Dağı Milli Parkı ve Bolu ilinin Zonguldak iline komşu olduğu kesimde kurulan Yedigöller Milli Parkı'dir.

Ulaşım

Bölgede kıyıya paralel Karadeniz Sahil yolu Sinop ile Gürcistan sınırında yer alan Sarp sınır kapısı'na dek yeralan kentleri birbirine bağlamaktadır. Samsun, Trabzon ve Tokat'ta havaalanları bulunmaktadır. Zonguldak ve Samsun limanları birer demiryolu hattıyla Anadolu'nun kesimlerine bağlanmaktadır [1] Karayoluna ve doğal gaz hattına ek olarak Türkiye'nin Kafkasya ile olan ekonomik ve stratejik ilişkilerini güçlendirmek için Tirebolu Tiflis arasına [2] bir demiryolu hattı yapılması projesi gündemdedir. Zigana ve Kop geçitlerini aşarak Trabzon limanını, Erzurum ve Ağrı'dan geçerek İran'a bağlayan karayolu eski önemini yitirmişti

KAYNAK- Vikipedi

5 yorum:

nalan dedi ki...

Ömrümün unutamadığım 1,5 yılını geçirdiğim trabzon ve karadenizi çok severim.zaten batıkaradenizliyim-bolu/gerede-
güzel msjını duygulanarak okudum.elde kalan ve asla parlaklığını yitirmeyen tek şey dostluk....iyi olduğuna ve yeniden yazdıklarını okuyabilşime çok seviniyorum

dantelistan dedi ki...

iyi geceler canım gercektende bir başkadır benim memleketim merak ettiğim ama gitme nasibi olmayan karadeniz yöremiz .birkaç gündür dostlarıma fazla zaman ayıramadım alt komşumun kızının nişan telaşesi vardı iyisindir umarım kocaman öpüyorum

dantelistan dedi ki...

yine ben bertina hanım izmirden buğün döndüm bu aralar ihmalde gibi görünsemde inan benim zamanım bana yetmiyor pazartesi kiraz toplama işleri başlıyor bir süre yine ara ara gelebileceğim ama iyi olduğuna inanıyorum kendine iyi bak özledim seni iyi geceler

dantelistan dedi ki...

merhaba canım arkadaşım nasılsın dün deneme amaçlı açtığım blogspota bakayım diye girdim ve duygu dolu güzel yorumunu gördüm duygulanmadım desem yalan olur hatta eşime rahatsız olan arkadaş yorum bırakmış diye gösterdim bu aralar kiraz işleri vardı bahçede uğraştık blogla fazla uğraşamadım inşallah bundan sonra daha sık görüşürüz kendine iyi bak sevgiler

dantelistan dedi ki...

beraberlik dolu, her zaman bir öncekinden daha güzel ve mutlu bir Bayram diliyorum